Поява дитини з розладом аутистичного спектру (РАС) у класі може бути серйозним викликом для вчителя та інших учнів. Рекомендації експертів щодо навчання таких дітей в школі та вдома.
Особливі потреби
Хоча діти з РАС усі різні, у них чимало спільних рис, як-от специфічні інтереси, повторювані дії, підвищена чутливість до світла і звуків, емоційні труднощі у спілкуванні з іншими.
За словами експерта, ключовими аспектами є індивідуальний підхід до кожної дитини, адаптація навчальних матеріалів і використання спеціальних технік для зниження стресу.
Наприклад, вкрай важливо впроваджувати візуальні допоміжні засоби, зокрема розклади і малюнки, які протягом уроку допомагають краще орієнтуватися.
Крім того, необхідно підготувати педагогів, щоб вони могли краще розуміти потреби своїх учнів і вчасно надавати підтримку.
А для розробки індивідуальних навчальних планів, експерти рекомендують включити фахівців з РАС до команди вчителів.
Підтримка батьків
Батьки, які долучилися до груп, де навчають науково обґрунтованим методам, таким як терапія прийняття і відданості, когнітивно-поведінкова терапія або усвідомленість, часто відзначають, що відчувають менше стресу.
Це дає змогу батькам і дітям спільно працювати над впровадженням корисних навичок вдома.
Нещодавнє дослідження показало, що навіть процес засинання і регулярний розпорядок допомагають дітям з РАС.
Лише за таких умов вони не будуть відчувати тривогу, проте успішно навчатимуться в школі.