Нестандартними порадами з Фактами ICTV поділилася Анна Михайлова – власник дитячого центру Мішкіна школа.
Порада №1 – Не змушуйте вчитися
Я абсолютно впевнена, що ніхто нікого примушувати будь-що робити не повинен і не може. Згадайте себе, коли вас змушували йти вчитися на економічний або юридичний факультет, у той час, коли хотілося вивчитися на тату-майстра або перукаря. Краще бути хорошим перукарем, ніж поганим юристом. Краще бути щасливим! І неважливо – чотири тобі роки, 14 або 40 років.
Порада №2 – Не стимулюйте до навчання
Так, і стимулювати теж нікого не потрібно. Ви знаєте етимологію слова “стимул”? Стимул – з латинської – гострий металевий наконечник на жердині, яким поганяють буйвола, запряженого у віз, або раба.
Порада №3 – Не треба поганяти
Просто треба зробити процес навчання цікавим, щоб дитина сама бігла на урок. Ось і всі поради! Далі – це вже відповідальність батьків і вчителів перед самими собою і перед дітьми.
Як батьки та вчителі можуть допомогти дитині?
Батьки повинні розуміти фізіологічні особливості розвитку своєї дитини і знати його інтереси, а вчитель – своїм прикладом пробуджувати інтерес і бажання вчитися.
– Що я маю на увазі? Подивіться, дитина у 6 років, як мінімум, ходить на англійську, хореографію і ментальну математику (програма розвитку розумових здібностей і творчого потенціалу за допомогою арифметичних обчислень на рахівниці Абакус. – Ред.). Якщо можливість є, то добре б ще шахи, малювання, театральна студія… А ви уявіть, що на всі ці гуртки ходять батьки! Так, з такими батьками і діти будуть всебічно розвиненими особистостями, – впевнена експерт.
Тобто, психолог радить батькам почати з себе – робіть те, що подобається, живіть цікаво, і дітям біля вас буде добре!
Що стосується вчителів – треба шукати таких, які живуть своєю роботою.
– Шукайте особистість, душу, яка буде працювати з душею і особистістю вашої дитини, не поранить і збереже. І тоді ніхто нікого нічого не буде змушувати робити! – впевнена Михайлова.
Раніше Факти ICTV розповідали, що зміниться у школах із 1 вересня через реформу освіти.