Як війна впливає на ментальне здоров’я українських школярів – дослідження ЮНЕСКО

Валентина Андрейко журналістка
школярі, клас, урокшколярі, клас, урок

Міжнародна організація ЮНЕСКО провела всеукраїнське дослідження впливу війни на ментальне здоров’я школярів.

Проєкт об’єднав понад 100 підлітків із різних регіонів, які намагалися з’ясувати у своїх однолітків сенси, які сьогодні, у воєнний час, мають найбільше значення для української молоді.

Які сенси найважливіші для юних українців

Фахівчиня з освіти, психічного здоров’я та психосоціальної підтримки Представництва ЮНЕСКО в Україні Альона Попова пояснила, що всеукраїнське дослідження було побудоване на прикладах того, як у світі визначається індекс осмисленості молоді, який глибше розкриває, як розуміють сенс життя саме молоді люди.

За її словами, було важливо, щоб дослідження проводили самі підлітки, щоб вони змогли викликати довіру у своїх однолітків.

За словами Попової, 68 молодих людей, які пройшли у вересні навчання, повернувшись у школи, підготували свої команди.

Дослідження проводили самі підлітки

Ці команди проводили опитування як у своїх, так і в сусідніх школах. Загалом було опитано понад 23 тис. школярів.

Українська молодь продемонструвала високий рівень соціальної взаємодії. 95% молоді стверджували, що мають людей, які про них піклуються.

Тим не менш, ментальному здоров’ю увагу приділяють лише 50% опитаних школярів. Серед тих, хто цього не робить — здебільшого представники незахищених верств населення: уразливих груп, учнів з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб. Вони зазвичай менше схильні звертатися по допомогу.

Освітян навчають надавати психологічну допомогу

Міносвіти долучається до підтримки молоді, збільшуючи кількість практичних психологів у закладах освіти та готуючи нових кваліфікованих фахівців.

– Уже 73 400 освітян завершили курс підвищення кваліфікації з першої психологічної допомоги під час війни, – наголосили в Міносвіти.

Цього року у школах працювало приблизно 20 400 психологів, що покриває 83% від потреби.

Попова наголосила, що робота продовжуватиметься.

– Ми хочемо надати дітям додаткові знання, зокрема з питань ментального здоров’я, активної участі в ухваленні рішень, – зазначила вона.

Фахівчиня переконана, що молодь мусить активніше долучалися до створення ініціатив у себе на місцях.

Джерело: Нова українська школа

Categories: Діти