Фрази – “вбивці” гарних стосунків на роботі та в особистому житті

4 Січня 2017, 21:09
Фрази – “вбивці” гарних стосунків на роботі та в особистому житті

Опитування Work.ua про те, як українці вибирають роботу, показало, що крім рівня зарплати і кар’єрного зростання важливим фактором, на який спираються здобувачі, є колектив. Набагато приємніше знаходитися в компанії людей, де вас поважають і довіряють вашим рішенням. А для цього варто дотримуватися певних негласних правил, які допоможуть налагодити дружні стосунки з колегами і завоювати репутацію приємної товариської людини.

Читайте: Надмірна робота призводить до смерті

Є “гострі” фрази і питання, які можуть погубити добрі взаємини всередині колективу -радимо уникати їх не тільки в спілкуванні з співробітниками, але і в особистому житті.

Зараз дивляться

1. Тобі 30, і ти до сих пір не заміжня?

Ця фраза могла б очолювати топ самих нетактовних і недоречних питань. Все, що стосується особистого життя, краще залишати за межами офісу. Особливо, якщо колеги самі не горять бажанням посвячувати вас в свої проблеми. Якщо ви не хочете стати співробітником, з яким ніхто не хоче мати справи, стежте за тим, про що говорите і які питання задаєте на роботі.

Звичайно, ви можете підтримати розмову про дітей, домашніх тварин, хобі і так далі, якщо напевно знаєте, що це нікого не зачепить і не образить. Але краще тримати невелику дистанцію.

2. Ти виглядаєш втомленим/втомленою

З одного боку, така фраза здається абсолютно нешкідливою, і навіть демонструє увагу і турботу. Але це тільки здається. Насправді це зовсім не турбота, а справжнісінька нетактовність.

Якщо ваш колега виконав велику роботу і витратив на неї багато сил, підбадьорте його. Скажіть «ти так здорово попрацював і заслужив відпочинок». Але якщо людина виглядає втомленою через особисті проблеми, відсутність нормального сну або після хвороби, краще промовчіть. Зробіть каву або міцний чай, запропонуйте трохи зібратися з думками і кілька хвилин відпочити, перш ніж взятися за справи.

3. Ви тільки подивіться у кого нове плаття …

І інші недоречні компліменти, сказані на людях, можуть викликати неоднозначну реакцію. Якщо ви хочете сказати колезі щось приємне, зробіть це наодинці. Не варто звертати увагу всіх співробітників на чиєсь нове плаття, красиву зачіску, оригінальний манікюр та інші нюанси. Людина, якій ви робите «комплімент», може відчути себе ніяково.
Сюди ж можна віднести зауваження щодо зовнішнього вигляду («у тебе розстебнувся ґудзик» або «розтріпалися локони»). Скажіть це тихо на вушко або напишіть в Skype, щоб нікого не бентежити.

4. Ти дурний/у тебе немає таланту/ти ні на що не здатний

Такі фрази не просто образливі і неприпустимі, вони несуть згубний ефект для роботи компанії. Навіть якщо колега неправильно склав звіт, написав погану статтю, зіпсував важливу деталь – ніколи не опускайтеся до особистих оцінок. Оцінювати можна лише роботу, а не людину, яка її виконав. Скажіть краще: «Твоя стаття не справила ефекту, ти можеш краще» або «Ти спрацював неакуратно, тому деталь зламалася, і все доведеться починати з нуля». Так ви уникнете конфлікт і допоможете колезі побачити свої помилки.

5. Ти знову на лікарняний, та що з тобою?

Запам’ятайте – питання, які стосуються здоров’я колег, повинні стати для вас табу. Така зацікавленість виглядає як недоречна цікавість. Якщо ви хочете проявити щиру турботу, запропонуйте свою допомогу, коли її потребують. Але не варто випитувати історію хвороби та інші подробиці.

Те ж стосується вашого здоров’я. Не потрібно всім розповідати про дошкульний радикуліт або гастрит, що загострився. Зрештою, на роботі ви повинні залишатися професіоналом, а не пацієнтом поліклініки.

6. Скільки ти отримуєш?

Якщо на вашому підприємстві інформація про розмір зарплати працівників не поширюється відкрито, це неспроста. Не варто піднімати подібні обговорення всередині колективу. На вашу зарплату впливає виключно ваш професіоналізм, досвід і кваліфікація. І вже точно не те, скільки отримують інші. Тому постарайтеся вгамувати свою цікавість і зосередьтеся на власній ефективності.

До слова, австралійські вчені дійшли висновку, що робота в офісі підвищує ризик передчасної смерті.

Якщо ви побачили помилку в тексті, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Cntrl + Entr.
Знайшли помилку в тексті?
Помилка