Протягом літа в Україні діє перехідний період, під час якого пацієнтам оформлюють паперовий та електронний лікарняний лист. Проте всі медичні заклади мають запустити цифровий лікарняний з 1 вересня.
Після цієї дати лікарі не можуть видавати паперовий лист тимчасової непрацездатності. Компенсаційну виплату застрахованим особам за е-лікарняними потрібно оформити за формою заяви-розрахунку.
Варто зазначити, що в е-лікарняного відсутня серія, проте йому присвоюють унікальний номер. Водночас у цифровому лікарняному листі оновилися причини непрацездатності.
У заявах-розрахунках за е-листками на паперових бланках коди причин непрацездатності залишаються без змін. Про це розповіли у Фонді соціального страхування України.
Визначення причини тимчасової непрацездатності відбувається в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі висновку лікаря.
Причини непрацездатності
Якщо у медичному висновку є відмітка про зв’язок непрацездатності з професійною діяльністю людини, то раніше встановлену причину у результаті захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, можуть змінити.
Такими повноваженнями наділили Фонд соцстрахування, який на підставі актів розслідування, змінює на такі причини:
- тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання;
- тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві.
Водночас у Фонді соцстрахування нагадали, що тимчасова непрацездатність, оформлена паперовим листом та цифровим лікарняним – різні страхові випадки. З цієї причини роботодавець має подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом документа.