Одним із важливих заходів цієї осені став New Food Summit, який зібрав провідних експертів та підприємців харчової промисловості для обговорення інноваційних підходів до виробництва їжі в Україні.
Ключові тренди 2024
У 2024 році український ринок їжі продовжує адаптуватися до нових реалій в умовах війни, блекаутів та змін у харчових уподобаннях споживачів.
Спікери New Food Summit розповіли про необхідність інновацій у харчовій промисловості та нові можливості виробників цієї галузі у контексті сучасних викликів.
Отже, ключові тренди 2024:
Зростання попиту на локальні продукти. Українські споживачі все більше цікавляться товарами місцевого виробництва.
Це пов’язано з бажанням підтримати вітчизняних виробників та зменшити залежність від імпорту.
Здорове харчування. Інтерес до здорового способу життя продовжує зростати. Українці шукають продукти з низьким вмістом цукру, без глютену, а також з високим вмістом білка.
Тому з’являються нові бренди, які пропонують здорові альтернативи традиційним продуктам.
Екологічне пакування. Споживачі стають більш свідомими щодо екологічних питань. Виробники починають використовувати біорозкладні матеріали та упаковку з перероблених матеріалів.
Інноваційні смаки та комбінації. Через те, що українці відкриті до нових кулінарних експериментів, сьогодні виробники пропонують продукти з незвичними смаками, а також різні комбінації традиційних інгредієнтів.

Фото: Марина Мелехова
Наприклад, йогурти на основі соєвого молока з фруктами та ягодами, натуральний лимонад зі смаками коли, манго, апельсину та дрібкою анісу, желейні цукерки та конопляний шоколад та інші смаколики.
Функціональні продукти. Зацікавленість у продуктах, які мають додаткову користь для здоров’я, зокрема з пробіотиками та рослинними протеїнами.
85% українців споживає снеки щодня, і ця цифра зростає. Молодь не розрізняє повноцінну їжу та неповноцінну.
Вони вибирають цікаві смачні снеки, інноваційні і білкові. Їм потрібна оптимізація часу, універсальність, функціональність, зручність.
Наприклад, у снеках РябChick — 81% білка і 0% вуглеводів. 30 г білка — це 48% від добової його необхідності, тож такий продукт цілком відповідає сучасним потребам українців у снеках.
— Ми знайшли таку технологію, щоб снек гарно зберігався, але при цьому не було додано шкідливих інгредієнтів, — зазначила Катерина Вайдич, засновниця та співвласниця РябChick.
Цей кейс також про швидкість. Адже від ідеї до упаковки пройшло 3 місяці, а до появи продукту на полках ритейлерів — 5 місяців.
Катерина порадила виробникам не мислити на кшталт “все вже зроблено до нас”, а намагатись відходити від рамок.
Крім того, сьогодні існує безліч корисних способів підвищити рівень споживання білка, не вживаючи при цьому м’яса.
— Наш харчовий концентрат з соняшника можна використовувати вагітним жінкам, людям з алергіями та непереносимістю глютену, лактози, а також тим, хто шукає додаткові джерела енергії рослинного білка, наприклад, веганам чи спортсменам, — розповіла менеджерка компанії Potoky Маргарита Гученкова.
Онлайн-продажі та доставка. Попит на онлайн-торгівлю та служби доставки їжі продовжує збільшуватися. Зручність і швидкість особливо актуальними під час війни і блекаутів.
Цей захід ще раз довів просту істину — виробники, які зможуть впроваджувати ці тренди у своїй діяльності, матимуть можливість зайняти вигідні позиції на ринку.

Джерело: New Food Summit 2024