Кейс Коронавірус_інфо: як створити паблік, який читає вся країна

28 Травня 2020, 21:13
Кейс Коронавірус_інфо: як створити паблік, який читає вся країна

Проект Коронавірус-інфо став найуспішнішим комунікаційним кейсом в країні.

Зараз на нього підписано понад 3,5 млн користувачів в Viber, і більш 849 тис. – в Telegram.

Створила його група волонтерів з Інституту Когнітивного моделювання. Співзасновник інституту Віктор Березенко розповів з чого починався цей проект і як їм вдалося налагодити ефективну співпрацю з Міністерством охорони здоров’я у найбільший розпал епідемії.

Зараз дивляться

– Ми розуміли, що після першого хворого країну охопить паніка і навряд чи з’явиться системна та зрозуміла комунікація, якій можна довіряти. Як правило, ми в будь-яких ситуаціях займаємо проактивну позицію. Саме тому запропонували свою допомогу. Команда нашого інституту розробила загальну стратегію проекту, бачення того, якою має бути ефективна й зрозуміла комунікація з людьми.

Зі своїми ідеями ми звернулися безпосередньо до Міністерства охорони здоров’я та досить оперативно включилися в роботу. Вже 5 березня Коронавірус_інфо з’явився в Telegram і 20 березня в Viber.

Віктор Березенко

Робота з державними органами має багато нюансів. Особливо, з огляду на, що з такими кризами як зараз: пандемією і карантином, в наш час ще ніхто не зіштовхувався.

– Ми поставили перед собою конкретне завдання: створити зрозумілий і надійний інформаційний майданчик для українців. Формат комунікації виявився дуже затребуваним. Вже за перший місяць роботи канали почали читати мільйони людей.

Це стало можливим завдяки тісній співпраці з компаніями Google, Facebook, Viber, Telegram. Круто, що проект показав можливості синергії з владою, – підтримка віце-прем’єр-міністра Федорова і Мінціфри дала сильний поштовх проекту. У якийсь момент Telegram опублікував рейтинг найкращих у світі спільнот про коронавірус, де ми були на 6-й позиції.

Головне – спілкуватися зі своєю аудиторією.

На людей з усіх боків обрушилася тонни фейковий інформації, тому потрібна була не тільки свіжа форма подачі інформації, а й інформація правдива, перевірена. Канал публікує тільки верифіковані дані.

Проміжні результати роботи проекту

За час роботи вдалося привернути увагу до проекту. Так за 2,5 місяці на Коронавірус_інфо в Telegram підписалося більше 835 тис. користувачів.

Це більше 18% від всієї аудиторії цього месенджера в Україні. За один день публікації охоплюють в середньому 2,9 млн користувачів, а середнє охоплення однієї публікації становить близько 497 тис.

В Україні ще не було таких великих Telegram-каналів.

Коронавірус_інфо

У Viber проект Коронавірус_інфо також значно випереджає інші українські спільноти в цьому месенджері. Зараз на канал підписано понад 3,5 млн користувачів або 16% всієї активної аудиторії Viber в Україні.

– За кількістю читачів ми обганяємо 5 найбільших українських Viber -співтовариств разом узятих.

 

Коронавірус_інфо:

В результаті інформування населення про загрозу коронавірусу і даних про поширення епідемії в останнім часом, намітилися деякі позитивні тенденції:

  • Збільшилася обізнаність громадян про роботу Міністерства охорони здоров’я і уряду;
  • В цілому знизився страх глобальної епідемії;
  • Виросла обізнаність про основні способи профілактики інфекції;
  • Зменшилася кількість звернень за номером 103, коли така допомога не потрібна.

Зірки – спосіб донести свою думку

Окремим великим напрямком роботи в рамках Коронавірус_інфо стало залучення зірок і лідерів думок.

– Таким чином, ми донесли важливу інформацію до багатомільйонної аудиторії, яка стежить за українськими знаменитостями.

Читайте: Дякую, що рятуєте життя: Потап зателефонував фельдшеру з Чернівецької області

Крім цього, в рамках проекту залучали до співпраці партнерів.

– Багато компаній підключилися до організованої нами кампанії #Підтрімуюлікарів. Наприклад, Uber – безкоштовно перевозив працівників медичної сфери в 7 містах.

Велику інформаційну підтримку надали Google та Facebook.

Чат-бот Іван Маск і МОЗ в ТікТок

Ще один вдалий проект – це чатбот МОЗ – Іван Маск.

– Нам вдалося його перезапустити у трьох месенджерах за підтримки Unicef, і тепер він надає актуальну інформацію про коронавірусну хворобу.

У бота можна запитати про статистику захворюваності, запросити оновлену інформацію про карантин, дізнатися телефони гарячих ліній.

– Іван радить, як захистити себе і близьких і як діяти в різних ситуаціях, пов’язаних з коронавірусом. Ми намагаємося, щоб все, що ми робимо було корисним для людей.

Попит на коронавірусний контент є і на ТікТок. Там на аккаунт проекту підписано 11 тис. користувачів.

Команда Коронавірус_інфо

Всю цю роботу виконує команда Інституту когнітивного моделювання. 

Основні напрямки роботи нашої “суперорганізації” – це політичні і соціальні технології, соціологічні дослідження, діджитал, соціальна і корпоративна психологія та міжнародні проекти.  Ми не займаємося просуванням комерційних продуктів.  Ми працюємо з ідеями, меседжами, різного роду соціальними і політичними проектами. Навіть якщо ми співпрацюємо, наприклад, з Uber, то це стосується якихось соціальних проектів.

Нас можна порівняти з симфонічним оркестром. Багато різних інструментів, але під керівництвом компетентного диригента твір звучить чудово.

Одна з наших цілей у державній комунікації – налагодити діалог між державними органами, політикумом та суспільством.  Це те, чого, на нашу думку, дуже не вистачає в Україні.  Коли політикум і суспільство будуть більше розуміти одне одного, це хоч трохи змінить наше життя на краще.

Зазвичай синхронізацією процесів займається довірена особа клієнта, окремо щось десь замовляють, потім клеять це в одну історію.

У цьому випадку надається повністю готове рішення, підпорядковане єдиній логіці: від моменту ідеї і до реалізації та підтримки.

До слова, 30 травня відбудеться онлайн-концерт на підтримку благодійного музичного марафону Сміливе серце, присвяченого українським медикам, які борються з коронавірусом.

Якщо ви побачили помилку в тексті, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Cntrl + Entr.
Підтримати Факти ICTV
Знайшли помилку в тексті?
Помилка