В Україні все частіше використовують телемедичні технології для надання допомоги пацієнтам. У такий спосіб здійснюють профілактику, моніторинг, реабілітацію та інші необхідні послуги. Про це повідомляє пресслужба Міністерства охорони здоров’я.
Телемедицина: поширеність
За даними Національної служби здоров’я України, минулого року українські медики провели 9,8 млн консультацій з використанням телемедичних технологій.
У 2021 році було проведено лише 5,7 млн дистанційних консультацій. Вже у 2022 році їх кількість зросла до 6,9 млн.
Фахівці проєкту LHSS з’ясували, що інвестиції у розвиток телемедицини становлять менше 1% від загального ресурсного забезпечення закладів охорони здоров’я.
Як проводять телемедичні консультації
Здебільшого, користувачами дистанційних консультацій є пацієнти з хронічними захворюваннями та маломобільні групи населення.
Також спостерігається частіше використання телемедичних послуг у прифронтових областях та регіонах, де проживає значна кількість внутрішньопереміщених осіб.
Дистанційні консультації найбільш поширені серед лікарів первинної ланки медичної допомоги, фтизіатрів та спеціалістів з інфекційних хвороб.
Для проведення консультації із застосуванням телемедичних технологій медики найчастіше використовують телефонний дзвінок, спілкування у месенджерах, аудіо чи відеозвʼязок через відповідні комунікаційні сервіси.
Держава активно стимулює застосування телемедицини, зокрема під час реабілітації пацієнтів. В майбутньому планують впровадити сервіси телеконсультування, телерадіології та телеметрії в межах електронної системи охорони здоровʼя.