В НСЗУ закликають пацієнтів скаржитися, якщо в медзакладах вимагають купувати ліки. Про це написала керівниця Національної служби здоров’я Наталія Гусак.
Лікарі змушують купувати медзасоби
Повідомлення очільниці виникло на тлі численних скарг у соцмережах щодо неякісного надання медпослуг та витрат на ліки, які мають бути безкоштовними.
Наталія Гусак у приклад навела історію медсестри, чий син опинився в дитячій лікарні.
Вона щоденно отримувала перелік ліків, необхідних для лікування дитини, але жодні з них не були надані медзакладом.
– Мені написала медична сестра, син якої потрапив у дитячу лікарню. Їй щоденно давали список ліків, які вона повинна була купити для лікування дитини. Нічого – від слова ВЗАГАЛІ – медзаклад не забезпечив, – з повідомлення Наталії Гусак.
Також керівниця НСЗУ пригадує про повідомлення від військового. Він поскаржився, що його матері в одній із міських лікарень було вручено перелік ліків для операції, які слід придбати в аптеці лікарні.
Ще до Наталії звертався пацієнт, якого госпіталізували з високим тиском. Він розповів, що медикаменти видали лише на два дні, потім відправили до аптеки зі списком препаратів.
Як поскаржитися
Наталія Гусак припускає – пацієнти не подають офіційні скарги, бо бояться “медичного булінгу”.
– Цьогоріч НСЗУ виплатила надавачам спеціалізованої медичної допомоги 91 675 563 890 грн. Вчасно і в повному обсязі. За ці гроші пацієнти мали отримати послугу, прописану в договорі: безоплатну, доступну, якісну, – наголошує Наталія Гусак.
В НСЗУ закликають громадян збирати чеки з аптек та інші документи, які свідчать про витрати на медичні послуги, і подавати письмові або усні скарги.
Звернутися можна через вебсайт НСЗУ, скориставшись розділом Громадянам, або зателефонувати за номером гарячої лінії НСЗУ – 16-77.
Джерело: Наталія Гусак