З якого віку діти здатні сприймати інформацію про навколишній світ? Як можуть батьки прищепити дитині любов до науки? Яку роль у цьому процесі відіграють сучасні гаджети? На ці та інші не менш важливі для дбайливих тат і мам запитання на прохання Фактів ICTV відповіла дитячий психолог, педагог Алла Сергейко.
– Починати прищеплювати любов дитини до науки потрібно з того часу, як тільки вона задасть своє перше запитання, – каже Алла Сергейко.
За її словами, сподіватися в цій справі тільки на сторонні ресурси – на дитячі садки, школи, гуртки та студії – не варто. Тому що здатність дитини дивитися на світ із захопленням, з невичерпним інтересом цілком і повністю залежить від батьків.
Перш за все з мамою і татом діти мають тісний емоційний зв’язок, який – як благодатний ґрунт для маленького тендітного паростка.
Якщо батьки поставлять перед собою мету не ігнорувати запитання дитини, якщо знайдуть у собі емоційні сили після важкого трудового дня пограти з нею, почитати, розповісти якусь цікаву історію, показати нехитрий дослід, знайдений завчасно в Інтернеті, будьте впевнені: ви підготуєте міцний і ґрунтовний фундамент для виховання майбутнього вченого і першовідкривача.
– Погодьтеся, наївно чекати від дитини щирого інтересу до науки, якщо вечорами мама залипає на серіалі, а тато зависає в планшеті, – каже психолог.
За дитиною потрібно уважно спостерігати, відстежуючи і вловлюючи її інтереси та нахили. Любить малювати – купуйте яскраві фарби, альбоми, книги з якісними ілюстраціями. Любить зводити з усіх підручних засобів всякі будови – забезпечте малюка конструкторами відповідно віку. Любить музику – придбайте кілька дитячих музичних інструментів.
– Потрібно постійно підігрівати інтерес дитини до навколишнього світу, розповідаючи і пояснюючи те, що відбувається навколо. Наприклад, чому м’яч падає вниз, а не відлітає в небо, звідки йде дощ і з чого виходить сніг, – пояснює психолог.
А щодо сучасних гаджетів, то до них потрібно ставитися вкрай обережно. Багато батьків часто вважають за краще дати дитині смартфон, щоб вона не турбувала їх протягом якогось часу. А що в цьому смартфоні? Примітивна, тупувата гра тими самими повторюваними функціями. Це аж ніяк не сприяє формуванню творчого мислення. І так у всьому.
– Зрозумійте, розум дитини формується з таких от дрібниць, поволі, непомітно, доходячи до межі, коли вже пізно буде щось робити і намагатися виправити, – переконана Алла Сергейко.
Бути батьками – це тяжка праця. Але бути батьками дитини творчої, такої, що вільно і широко мислить, вміє і любить докопуватися до суті питань – тяжче вдвічі. Але, беззаперечно, воно того варте.